Kesildiysen peynir oluver gari

Daha önceki paylaşımlarımdan da bilirsiniz ev yoğurdu yapmayı seviyorum, bunu yapmamın altında sağlık, doğallık, temizlik yatıyor elbette ama daha altta bir yerlerde benim için bu ev yapımı mutluluk, çocuklarım için anne yoğurdu, üretim demek…

Geçenlerde yine yoğurt yapmak üzere süt almıştım ki bir de ne göreyim süt kesildi…Yapı itibarıyla olayın analitik ve şikayet kısmına girip de bu süt niye kesildi, neyi yanlış yaptık, bak görüyor musun sütçü bize kesik süt vermiş demem…bir adım ileri bakıp şimdi ben ne yapabilirim sorusuna cevap aradım. İki seçenek vardı, ya güzelim mis gibi tertemiz kesilmiş sütü dökecektim ki hiç kıyamadım o beyazlığa veya da peynire dönüştürecektim. Daha önce hiç peynir yapmamıştım, nasıl yapılacağını da bilmem ama ilk deneyimlere de bayılırım. Hemen internetten öğrendim ki yarım çay bardağı limon veya elma sirkesi ekleyince zaten süt kesiliyor üstündeki lorları alıp bir tülbentten geçirip üzerine yeteri kadar bir ağırlık koyup birkaç saat bekletince al sana mis gibi ev yapımı peynir.

Peki, o zaman pratik işlere bayılırım. Hemen deneyeyim dedim. Olaya renk katmaya da bayıldığım için bir de çörek otu ve kaya tuzu kattım. Sabah bir de baktım ki bizim kesik süt olmuş mu sana harika organik bir çörek otlu peynir.

Herkes pek beğendi.

5 kilo sütten yaklaşık 1 kilo peynir çıkıyor. Peynir canavarları olarak hemen tüketince dün bir deneme daha yapmak istedim, bu sefer de içine kekik, pul biber ve kaya tuzu ekledim, sabaha yine harika bir peynire dönüşmüştü.

Ben bu işi çok sevdim, diğer yapımım için ne farklı ekleyebilirim diye düşünmeye başlamadım değil doğrusu…

Sonra bir an düşündüm…Hayat da böyle değil mi? Bazen birileri hayatınıza limon sıkar, keser sizi, bazen de aslında dönüşüm zamanınız geldiği için kendiliğinizden kesilirsiniz. Kesik süt olduğu gibi kalırsa koku yapar, hem kendine zarar hem çevredekilere, o yüzden dönüşmeye bakmak lazım.

E ne duruyorsunuz, peynir oluverin gari…

Hem süt bilem peynir oluveriyorsa senden neler olmaz neler…

Keşif dolu sabahlar olsun,

Ry,

 

3 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Turkuaz dedi ki:

    Peynirimi kim kaptı😉✌️

    Liked by 1 kişi

  2. Özge dedi ki:

    Harika bir yazı Reyhan. Doğadan güçlü örneklerle yazılarını zenginleştirmen ana fikri çok güçlü kılıyor bence. Ellerine sağlık.

    Liked by 1 kişi

  3. re makam dedi ki:

    peynir olabilmeyi basarmak dilegiyle. ellerine saglik.

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

